Click it !

Tuesday, December 28, 2010

Tahukah Anda? # Siri 1

Entri 'Tahukah Anda?' adalah entri permanent atau tetap dalam blog ini. Entri selingan yang memuatkan fakta menarik yang mungkin anda tahu atau mungkin juga anda tidak tahu. Ianya ringkas tetapi padat dengan ilmu. Oh ya, entri ini juga bersiri. Nak tahu lebih lanjut? Ikutilah setiap siri yang disiarkan di blog ini. Cecehh, macam nak promote drama TV je. HAHA c(; Enjoy lah ye :)

# Siri 1

Hari ni kita belajar tentang 'JUTA' Apa yang menarik sangat ni? Jum kita bongkar rahsia 'JUTA' Jeng jeng jeng :D

1. Tahukan anda berapa tebal sebuah buku dengan SEJUTA muka surat? Ha berapa? Jawab jawab. Siapa tak jawab kena rotan. Pap ! Haa padan muka, kan dah kena. Okay jawapannya adalah setebal 70M bersamaan dengan 23-tingkat bangunan pencakar langit. Woaah tinggi kan? Siapa laa nak buat buku setebal tu? -.-' tak habeh la den nak baco.

2. SEJUTA minggu yang lalu akan membawa kita kembali ke 17000 SM. Fuyoooo !

3. Awak tahu apa yang awak buat SEJUTA saat yang lepas? Rajin ke nak kira SEJUTA saat tu bersamaan dengan berapa hari, jam, minit, saat? Haa kalau nak tahu, SEJUTA saat yang lepas bersamaan dengan 11 hari, 20 jam, 4 minit, 4 saat. Siapa laa yang hebat mengira ni. =.=''

4. Kalau SEJUTA minit macam mana pulak eh? Ada siapa siapa tahu? Okay, SEJUTA minit pula sama dengan hampir 2 tahun. 1 tahun, 345 hari, 4 jam, 4 minit precisely.

5. SEJUTA tin kacang panggang akan mengisi kolam renang 25m x 13.5m dengan kedalaman 1.5m (82ft x 44ft x 5ft) Siapa sanggup berenang dalam kolam dipenuhi baked beans? Anyone? Hee x)


Okay itu saja fakta for today :) Semoga ilmu kita semua bertambah. Bye

No comments:

Post a Comment